onsdag den 29. november 2017

Nå, hvad sker der lige i din horror-verden?

Postbuddet kigger ofte forbi i denne tid, og det hænger ikke mindst sammen med, at julen nærmer sig, og derfor skal gaverne i hus. Når man så sidder på en eller anden hjemmeside som f.eks. Amazon, er det helt naturligt at lægge et par ekstra ting i den elektroniske indkøbskurv for at spare porto. På den konto har jeg blandt andet modtaget euro-klassikeren LES YEUX SANS VISAGE, 80'er-slasheren VISITING HOURS og Sergio Martinos ALL THE COLORS OF THE DARK på Blu-ray.

Fra en anden forhandler er det blevet til CRIMSON PEAK og A CURE FOR WELLNESS, som jeg af en anden grund ikke har fået set endnu, og direkte fra 88 Films måtte jeg lige have fat i deres nye Blu-ray-release af THE HOUSE ON SORORITY ROW. Den har jeg ganske vist et par dvd-udgaver af, men jeg skal have den genset i forbindelse med noget, jeg skriver på, og derfor slog jeg kløerne i filmen på Blu-ray; også fordi den er en del af deres Slasher Classics Collection, og dem skal man jo have.

Hvad render jeg ellers og laver? Tja, jeg har modtaget et eksemplar af det glimrende engelske horror-magasin THE DARK SIDE, og så læser jeg lidt horror-fagbøger fra hylden og lytter til diverse skræmmende filmmusik. Enkelte film når jeg også, og senest er det blevet til et gensyn med den glimrende THE WOMAN IN BLACK og et kig på 2'eren, THE WOMAN IN BLACK 2: ANGEL OF DEATH. Sidstnævnte er noget bras - der er stort set ikke en scene i den, der fungerer.

Om TALES OF HALLOWEEN er en dårlig gyser, kan jeg ikke huske, men jeg kan se på min "det har jeg set"-liste, at jeg har haft den i afspilleren her i løbet af året. Men den er ganske enkelt glædet ud af min hukommelse, men nu har der været perioder, hvor jeg har haft usædvanlig travlt. Det kender I sikkert godt, men det kunne da være, at den lige skal have et gensyn i det nye år.

Men nu skal de sidste julegaver købes, og jeg sparer nok en smule på min lommepenge-konto resten af året. Ønskelisten er ellers alenlang, men måske kan jeg være så heldig, at der ligger lidt horror under juletræet. Vi får se.

2 kommentarer: