fredag den 9. juni 2017

Skræk og Rædsel fylder 11 år

Så gik endnu et år. Skræk og Rædsel har nu eksisteret i 11 år, hvilket er ret vildt. Nu er det ikke den ældste dansksprogede blog, selv om den slags fakta kan være vanskelige at få fastslået, men jeg kender i hvert fald til en dansk jazz-blog, der er et par år ældre. At blog-mediet så i dag domineres af kendisser, der skriver om mad, mode, børn, sex og skønhedsprodukter, er en helt anden snak, men nu har det aldrig været meningen, at Skræk og Rædsel skulle sammenlignes med den slags - i hvert fald ikke, når det gælder besøgstal.

Nu vil jeg ikke komme ind på de nøjagtige tal, men kynisk set går det den forkerte vej, selv om pænt mange stadig kigger forbi. Men Skræk og Rædsel lever sit eget liv, og det skal den nok blive ved med nogle år endnu. Og så hjælper det på det, at over 3000 følger Skræk og Rædsel på Facebook, hvor mange af de hurtige nyheder kommer ud, og hvor man nemt kan reagere og kommentere på dagens indlæg.

Som jeg har skrevet før, så svinger aktiviteten på bloggen meget, hvilket er et af de typiske kendetegn ved fan-aktiviter som denne. Men da dette er indlæg nr. 4192 på en blog, der har eksisteret i 4018 dage, så har jeg i gennemsnit lagt mere end ét indlæg ud pr. dag. Hold da op, det er mange ord om horror. Tak til alle, der følger med her på bloggen og på Facebook.

4 kommentarer:

  1. Så vil jeg lige kommentere på bloggen, så du kan se jeg har været her! Tillykke med dagen! Glæder mig til mange flere indlæg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg siger mange tak - skal prøve at holde dampen oppe.

      Slet
  2. Vi har jo før talt om det med affolkningen i blogssfæren, men sådan er dét jo bare. EB sælger heller ikke så mange trykte udgaver mere, og ingen vil købe tegneserieblade i Danmark. Tillykke med de 11 år, Søren. Du er snart en teenager. Jeg kom først med i 2007, så jeg kan snart holde 10-årsfødselsdag. ^_^

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er meget, der går den forkerte vej ... og især er moderne kiosker et trist sted at gå hen med mindre man er til dyre special-magasiner.

      Slet