tirsdag den 16. maj 2017

Intrada udgiver ultimativ udgave af Jerry Goldsmiths POLTERGEIST II: THE OTHER SIDE

Af den ene og den anden grund har jeg ikke haft så meget tid til at beskæftige mig med filmmusik det seneste års tid - ja, jeg har dårligt nok fået hørt noget som helst. Men nu er det stille og roligt ved at vende tilbage, så jeg vil da lige nævne en enkelt nyhed fra horror-soundtrack-verdenen. Intrada udgiver nemlig Jerry Goldsmiths score til POLTERGEIST II: THE OTHER SIDE. Det kan man sige, at de har gjort før. Helt tilbage i 1986 var det nemlig den første Goldsmith-titel fra Intrada.

Gennem årene har labels så som Varèse Sarabande og Kritzerland (og Intrada igen) kastet sig over POLTERGEIST II: THE OTHER SIDE, og der er stille og roligt kommet mere musik på udgivelserne, så det er på ingen måde et soundtrack, der har været vanskeligt at få fingre i. Og i skrivende stund har jeg faktisk fire forskellige varianter stående på hylden.

Men nu slår Intrada altså til med en noget nær ultimativ udgave, der indeholder hele tre cd'er. På de to første cd'er finder man det komplette soundtrack (omkring 64 minutter), i både et digitalt og et analogt mix. Og den tredje cd indeholder omkring en times varianter af musikken, som f.eks. nogle cues uden kor. Hertil kommer en helt nyskrevet booklet, der fortæller om arbejdet bag denne udgivelse. Det lyder som en cd, jeg skal have fat i (selv om jeg sådan set har den i forvejen).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar