fredag den 16. december 2016

Forrygende horror-aften i Cinemateket

Sådan ser man ud, når man har en god aften i biografen. I aftes var jeg i Cinemateket, hvor der blev disket op med et vidunderligt dobbelt-program ved et af de såkaldte Psych-Out!-arrangementer, nemlig Stuart Gordons FROM BEYOND og James M. Muros STREET TRASH. Temaet var på en måde "smeltende mand", men der er så meget mere på spil i disse to film, der begge har deres styrker og svagheder ... men for pokker hvor var det herligt at se dem på det store lærred.

De to film blev vist på 35mm, og begge kopier var meget flotte - ikke mindst STREET TRASH, hvor man virkelig kunne nyde de bizarre og kulørte special effects. En absolut perfekt aften i Cinemateket, og jeg er glad for, at jeg nu har oplevet Stuart Gordons to gennembruds-film, RE-ANIMATOR og FROM BEYOND, på 35mm. Wow! Arrangementet i aftes var meget velbesøgt, og der blev klappet, da rulleteksterne til STREET TRASH kørte over lærredet. Herligt. Efter sådan en biograf-tur kan man godt holde til et par dage mere med juletravlhed.

4 kommentarer:

  1. Kanon! Jeg ville også godt have været derind, men skulle arbejde til sent. De næste tre dage viser de NOTLD, VIDEODROME og TCM. Der overvejes, men der er bare så fandens langt til KBH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal i hvert fald også nå TCM, men det bliver ikke lige denne weekend. Engang i februar skulle Psych-Out! være en double-bill med León Klimovsky-produktioner ... en af dem er LA NOCHE DE WALPURGIS (THE WEREWOLF VERSUS THE VAMPIRE WOMAN), den anden kan jeg ikke lige huske.

      Slet
  2. Den anden var The Vampire's Night Orgy.

    SvarSlet
    Svar
    1. Cool. Jeg mente det nok, men var ikke sikker.

      Slet