torsdag den 30. juni 2016

Så bladrer man lige lidt i FANGORIA nr. 347

Der er på en eller anden måde stadig liv i det gode gamle horror-blad FANGORIA. Jeg har nu bladret det nyeste nummer igennem et par gange. Bladet er nr. 347 i rækken, og er det første med Ken W. Hanley i redaktørstolen. Som beskrevet tidligere, så har det hæderkronede monster-magasin haft store problemer med at udkomme, og der er blevet skiftet en del personale ud.

Desværre er bladet ikke kommet helt på ret køl igen. Det er længe siden, at man har formået at producere et fysisk nummer af FANGORIA, og nr. 347 har jeg fået downloadet som en pdf (hvilket er en option, der tilbydes abonnenter). Nu kan min oplevelse af bladet selvfølgelig være påvirket af dette. Selv om jeg gerne læser e-bøger på min Kindle, så føles det helt forkert at læse et magasin på en skærm.

Umiddelbart virker nr. 347 ekstremt ufokuseret. Det er cool med et interview med den turne-aktuelle John Carpenter, og der er lidt mere special makeup-effects-halløj i bladet, men det virker klasket helt tilfældigt sammen. Men det kan selvfølgelig nå at rette sig i de kommende måneder. Som Ken W. Hanley skriver i sin leder: "As much as the magazine has been savaged by one element or another, FANGORIA lives on. More than that, FANGORIA takes those licks and it learns... adapts... evolves". Nu venter jeg så bare på at modtage et trykt eksemplar af bladet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar