fredag den 10. januar 2014

Quetzecoatl flyver over New York

I aftes genså jeg Larry Cohen-filmen Q fra 1982. Den er også kendt som Q: THE WINGED SERPENT og på dansk fik den titlen VINGER AF FRYGT. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg så den første gang, men jeg var vild med den i sin tid - og jeg er vild med den nu. Man kan ikke andet end at holde af en film, hvor en mand får revet hovedet af efter de første tre minutter, og hvor man i det sjette minut både får bare bryster og et flyvende monster.

Nu er Larry Cohen en helt unik manuskriptforfatter og instruktør, der kan få selv de vildeste ideer til at fungere. Her har vi at gøre med rituelle mord og azteker-guden Quetzecoatl - kombineret med strømer-klicheer og lurvede smågangstere i New York. Og Michael Moriarty, David Carradine og Richard Roundtree topper rollelisten. Bedre bliver det ikke...

2 kommentarer:

  1. Whats not to like, fed fed film, Scream Factory har smidt den ud på blu-ray, den skal sgu nok hjem, selvom jeg har udgaven fra Blue Underground.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal under alle omstændigheder lige have samlet noget med Larry Cohen op.

      Slet