lørdag den 11. maj 2013

Deltag i jagten på THE WICKER MAN

Måske skulle du kigge i kælderen, på loftet, i garagen eller ude i skuret. Det kunne jo være, at du havde nogle meter film fra Robin Hardys kult-klassiker THE WICKER MAN fra 1973 liggende. I forbindelse med filmens 40 års jubilæum har StudioCanal planer om at udgive den mest komplette version af THE WICKER MAN, men problemet er, at de originale negativer er forsvundet - og det har de været i årevis.

Derfor beder StudioCanal om hjælp fra fans, samlere, historikere og andre, der måske har stumper liggende. Du kan læse mere på denne Facebook-side.

10 kommentarer:

  1. Det er en fremragende film - men jeg ejer intet af eller om den udover en bog og så selvfølgelig på dvd (nummeret amerikansk udgivelse i trækasse med både biografudgaven og directors cut) - men jeg synes at det lyder spændende med en komplet udgave...
    Jeg er ihvertfald meget glad for den...

    SvarSlet
  2. Jeg har faktisk aldrig fået set den. Hvilken udgivelse skal man gå efter?

    SvarSlet
  3. Jeg har en engelsk special edition dobbelt-disc med både biografudgaven og et længere director's cut (med de ekstra scener i en noget sølle billedkvalitet), men jeg tror, at den udgave er ved at være udsolgt. Nu kan man vist få biografudgaven og director's cut på hver sin dvd fra England.

    SvarSlet
  4. Den amerikanske udgivelse er også OOP, men den kan heller ikke ligefrem bryste sig af en ordentlig billedkvalitet... filmen er dog en klasse for sig, men det er ligesom man sukker efter en prima udgivelse...

    SvarSlet
  5. Mesterværk. Tror, det er Christopher Lee's bedste film i mine øjne, og også hans egne hvis jeg husker rigtigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christopher Lee skulle ganske rigtigt regne THE WICKER MAN for at være den bedste film, han har medvirket i. Nu har han så også været med i mange andre gode (synes jeg), men THE WICKER MAN er noget særligt.

      Slet
  6. When I turned 35 I Went to look at the locations in Scotland. Down in the South of Scotland the legs of the wickerman is still standing. Beautiful place.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en spændende tur.

      Slet
  7. Jeg mener, at Fona i lang tid solgte en dansk udgave til en lav kroner, men jeg ved ikke mere om den. Det er vel værd at kigge efter 3-disc udgaven, hvor man ud over de to versioner af filmen også får soundtracket - og er man ekstra interesseret i musikken, er der CD'en Willows Songs, "the traditional British Folk songs that inspired the seminal soundtrack to The Wicker Man. 12 vintage recordings of haunting, rowdy and risque British balladry." :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den danske dvd (med titlen OFFERFESTEN) indeholder biografudgaven, men er værd at opspore, hvis man er nysgerrig efter at se filmen og meget gerne vil have undertekster (det er der nemlig ikke på den engelske dvd).

      Slet