søndag den 6. november 2011

Lovecraft og zombier på Fantasticon

I går var jeg ude til Fantasticon - årets fantastiske genre-event, som arrangeres af foreningen Fantastik. Det foregik i Valby Kulturhus og var i år en beskeden endags-begivenhed. I 2012 har foreningen nemlig planer om, at Fantasticon skal vare tre dage og have flere internationale gæster - derfor havde man skruet ned for blusset i år.

Nu var min tid under alle omstændigheder begrænset i går, men jeg havde dog fornøjelsen af at møde folk, jeg hidtil kun har skrevet sammen med på e-mail - herunder flere af medlemmerne af det nystiftede Dansk Horror Selskab, som jeg også er blevet en del af. Blandt dem er H.P. Lovecraft-eksperten og forlæggeren Henrik Sandbeck Harksen, der leverede et ekstremt underholdende og meget informativt foredrag om den særprægede forfatters bidrag (og forhold) til pulp-hæfterne.

Under mere private former havde jeg for lidt over en uge siden hilst på forfatterne A. Silvestri og Lars Ahn Pedersen, men dem skulle jeg lige se igen i går. Her havde Lars Ahn Pedersen nemlig fået til opgave at interviewe A. Silvestri om dennes kommende zombie-epos PANDAEMONIUM, der udkommer sidst i denne uge. Det er en whopper af en bog på knap 800 sider, og alt tyder på, at det er en bloddryppende og underholdende page turner. Jeg glæder mig meget til at læse den.

Ellers nåede jeg at hilse på lidt flere mennesker og købe et par bøger (DE UNDERJORDISKE af Thomas Strømsholt og LEJLIGHED 42 af Nikolaj Højberg). Men som sagt var årets Fantasticon en beskeden begivenhed i denne omgang (og lokalerne i Valby Kulturhus er hverken hyggelige eller velegnede), men jeg vil bestemt se frem til næste års noget større arrangement.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar