lørdag den 4. september 2010

Hvad har Mary Shelley og A SERBIAN FILM med hinanden at gøre?

Det har været en lidt underlig oplevelse at følge med i bloggens besøgstal den seneste uges tid. I mandags var det f.eks. den engelske forfatter Mary Shelleys 213 års fødselsdag og Google havde i den anledning ændret deres logo for at markere dagen. Jeg fik pudsigt nok vildt mange hits på søgningen Frankensteins monster her på bloggen. Rigtig mange af de besøgende havde lige været inde på dansk Wikipedia først og var så blevet sendt videre til Skræk og Rædsel, så der er muligvis en del skolelærere ude i landet, der har sat deres elever til at researche på Mary Shelley.

I går steg besøgstallene så igen, men det var af en helt anden årsag. Nu ville folk læse om A SERBIAN FILM, som jeg har omtalt i forbindelse med aflysningen på FILM4 FrightFest. Politiken har nemlig bragt en artikel om al den ballade, der har været omkring A SERBIAN FILM og af kringlede omveje sender søgemaskinerne bl.a. en del mennesker ind på Skræk og Rædsel.

Jeg glæder mig over hvert et klik, denne blog får, men i virkeligheden er jeg i mit stille sind mere tilfreds med, at Skræk og Rædsel i den samme uge kan tiltrække læsere, der enten interesserer sig for en gotisk klassiker, skrevet af en 18-årig kvinde i begyndelsen af 1800-tallet - eller for en kontroversiel og grænseoverskridende splatterfilm, skabt i vor tid af nogle mennesker, der er vokset op i et krigshærget land. Det viser bare, at dette er en stor og uendeligt fascinerende genre med mange facetter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar